Spam i phishing – groźne zjawisko w sieci
Spam i phishing – groźne zjawisko w sieci
Oszuści internetowi nigdy nie odpoczywają, nieustannie atakując konsumentów za pomocą szeregu niechcianych wiadomości e-mail. Ich głównym celem jest nakłonienie użytkowników do przekazania poufnych informacji, takich jak dane logowania i dane finansowe. Nakłaniani są również do pobrania złośliwego oprogramowania na ich urządzenia.
W ostatnim czasie cyberprzestępcy przeprowadzili kilka kampanii phishingowych, podszywając się pod popularne banki i instytucje finansowe, w tym Standard Bank, Santander Bank i American Express, w celu kradzieży danych logowania klientów.
Jak chronić się przed e-mailami phishingowymi o charakterze finansowym?
- Nie klikaj linków i załączników w niechcianych wiadomościach e-mail,
- Nie loguj się do swojej bankowości internetowej za pomocą podejrzanych linków, aby rozwiązać problemy związane z bezpieczeństwem Twoich kont lub kart płatniczych,
- Nigdy nie podawaj poufnych informacji, numerów kart kredytowych, numerów ubezpieczenia społecznego ani dokumentów tożsamości,
- Zgłaszaj i usuwaj wszelką korespondencję otrzymaną z nieznanych domen lub e-maili,
- Zaloguj się do swojego konta bankowości elektronicznej w przeglądarce lub aplikacji, aby sprawdzić powiadomienia,
- Jeśli nie masz pewności, czy wiadomość e-mail jest wiarygodna, sprawdź ją w Internecie lub natychmiast skontaktuj się z bankiem.
Źródło: www.bitdefender.pl
W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu.