facebook adres e-mail telefon

Nowe podejście do outsourcingu IT.

Nowe podejście do outsourcingu IT. W czasach kryzysu można spodziewać się wzrostu popularności outsourcingu IT, jak i nowych reguł współpracy dostawcy i klienta - wynika z oceny ekspertów.

Zmiany było widać już przed pandemią. Jakiś czas temu przedsiębiorcy korzystali z outsourcingu IT głównie w celu redukcji kosztów i uwolnienia zasobów do innych celów. Obecnie zaczęli traktować outsourcing jako sposób na zdobycie przewagi rynkowej. Odbywa się to poprzez transfer wiedzy i technologii pomiędzy klientem a dostawcą usługi, jak wynika z danych Deloitte.

Optymalizacja kosztów jest nadal ważna, ale przestała być kluczowym kryterium. Tę tendencję zdają się potwierdzać wnioski z raportu GSA (Global Sourcing Association). Głównym celem staje się wspieranie klienta w zdobyciu przewagi konkurencyjnej. Odbywa się to poprzez zmianę sposobu funkcjonowania i wdrażanie działań zwiększających elastyczność, wydajność i skuteczność organizacji.

W takim układzie usługodawca przestaje być wyłącznie dostawcą usługi – staje się partnerem klienta.

Źródło: www.crn.pl

Zapraszamy do kontaktu w celu zapoznania się ze szczegółami współpracy w ramach outsourcingu IT proponowanej przez Centrum Systemów Komputerowych

 

Wróć