facebook adres e-mail telefon

Kosztowne przestoje w firmach

Kosztowne przestoje w firmach

kosztowne-przestoje-w-firmach-koszt-usługi-informatyczne-bezpieczeństwo-zabezpieczenie-dąbrowa-górnicza-śląsk-katowice-sosnowiec-outsorcing-usługi-IT

Przedsiębiorstwa potrzebują planu zarządzania ciągłością biznesową.

Aż 95 proc. badanych firm przyznało, że łączenie BCM i bezpieczeństwa IT miało kluczowe znaczenie dla złagodzenia skutków incydentów nieuprawnionego dostępu do danych.

Inwestycja w usługi Business Continuity Management (BCM) opłaca się – wynika z raportu IBM i Ponemon Institute. Brak strategii zarządzania ciągłością biznesową generuje duże ryzyko dla firm – ustalono, że takie przedsiębiorstwa tracą średnio 78 dni roboczych i 2 miliony 360 tys. zł. w ciągu roku.

Raport porównuje dwa scenariusze zarządzania firmą. Jeden zakłada, że ma ona plan utrzymania ciągłości biznesu, a drugi, że nie ma żadnej strategii na wypadek problemów z IT. W sumie przebadano 419 przedsiębiorstw z całego świata, które reprezentują 19 branż.

Opracowany wcześniej algorytm postępowania w przypadku awarii lub incydentu związanego z bezpieczeństwem danych sprawił, że przedsiębiorstwa z BCM pracowały o 78 dni dłużej niż te firmy, które nie wdrożyły planu utrzymania ciągłości. Straciły ponad 2,5 miesiąca na zidentyfikowanie źródła problemów, a następnie wprowadzenie działań naprawczych.

Aż 95 proc. firm badanych firm przyznało, że łączenie BCM i bezpieczeństwa IT miało kluczowe znaczenie dla złagodzenia skutków incydentów nieuprawnionego dostępu do danych.

– W sytuacji, gdy firma posiada plan Disaster Recovery, którego elementem może być choćby natychmiastowa "przeprowadzka" do biura zapasowego, ryzyko utraty cennych godzin stabilnego funkcjonowania przedsiębiorstwa znacznie maleje, gdyż odpowiedzialność za wznowienie działania wszystkich operacji biznesowych firmy leży po stronie dostawcy takiego rozwiązania. Zwykle na przywrócenie sprawności operacyjnej wystarczą 4 godziny. Tyle czasu potrzeba na przeniesienie się kluczowych zespołów pracowników do zastępczej przestrzeni biurowej wyposażonej w infrastrukturę ICT

Ponemon Institute wyliczył także finansowe konsekwencje kradzieży danych.

Średni koszt utraty jednego rekordu z cyfrowej bazy przedsiębiorstwa bez planu BCM wyniósł 608 złotych. W przypadku firmy zarządzającej ciągłością swojego biznesu było to 520 złotych. To niewielka różnica, ale skumulowane straty są już znaczące. Otóż przedsiębiorstwa, które nie mają planu na wypadek awarii, musiały liczyć się ze stratą na poziomie niemal 16 mln złotych, a te uwzględniające BCM – 13,4 mln zł. z powodu włamań do swojej infrastruktury. Dodatkowe koszty generują przestoje, jak przerwa w dostępie do Internetu czy dostawach prądu.

Z badania przeprowadzonego przed dwoma laty wynika, że tego typu problemów doświadczyła ponad połowa polskich firm. Według Instytutu Brookings na świecie przerwy w łączności internetowej powodują straty prawie 10 mld dol. rocznie.

Według Ponemon Institute przedsiębiorstwa mające plan postępowania w przypadku awarii minimalizują ryzyko cyberzagrożeń. W perspektywie dwóch najbliższych lat oszacowano je na 23,9 proc., a dla firm bez BCM – na niemal 32 proc.

Gartner w 2016 r. szacował wartość rynku oprogramowania do zarządzania programami BCM na 1 mld zł. (w 2012 r. - 520 mln zł.). Z kolei światowy rynek usług disaster recovery (DRaaS) będzie rósł średnio o blisko 46 proc. co roku do 2021 r., do 44,44 mld zł. z 6,72 mld zł. w 2016 r. - według Markets and Markets.

Centrum Systemów Komputerowych w swojej szerokiej gammie zastosowań posiada również usługę backup’u, którą prowadzą wykwalifikowani inżynierowie. W ramach współpracy nasi klienci mają możliwości skorzystania z oferty usług zapewniających zwiększenie bezpieczeństwa informatycznego dotyczącego procedur np. disaster recovery a także filtracji treści www. Zapraszamy do kontaktu, w celu przybliżenia oferty.


Źródło: crn.pl

Masz pytania? Napisz do nas!

Wyślij wiadomość