facebook adres e-mail telefon

Atak hakerski na British Airways

Atak hakerski na British Airways - 400 000 klientów poszkodowanych.

british-airways-atak-hakerski-bezpieczeństwo-informatyczne-obsługa-informatyczna

Największe brytyjskie linie lotnicze, British Airways, potwierdziły w na swojej oficjalnej stronie internetowej, że przeprowadzono na nie atak hakerski. Zgodnie z wywiadem udzielonym przez rzecznika prasowego linii dziennikowi The Telegraph, prawie 400.000 klientów, którzy zarezerwowali lot między 21 sierpnia 2018 (godz. 22:58 BST) a 5 września 2018 roku (godz. 21:45 BST), zostało dotkniętych atakiem.

british-airways-atak-haker-bezpieczeństwo-informatyczne-obsługa-informatyczna

Hakerzy wykradli – ze strony internetowej i aplikacji mobilnej – dane osobowe i dane kart płatniczych. Informacje dotyczące szczegółów podróży oraz dane paszportowe nie zostały zagrożone. W czwartek w nocy British Airways skontaktowały się z dotkniętymi atakiem klientami i zapewniły, że wszelkie straty finansowe zostaną im wyrównane. Linie informują klientów, że nie będą wysyłały żadnych wiadomości e-mail z prośbą o podanie danych karty płatniczej i w związku z tym proszą o zachowanie czujności w przypadku jakichkolwiek prób wyłudzenia ich tożsamości.

Specjaliści radzą, aby celem ochrony swoich kont klienci powinni jak najszybciej zmienić hasła dostępu do usług bankowych. Zaleca się również monitorowanie przeprowadzanych na kontach operacji finansowych. O wszelkich nieprawidłowościach powinno się powiadomić swój bank oraz wystawcę karty płatniczej. Szczególną uwagę należy zwrócić na podejrzane wiadomości e-mail, rzekomo wysłane przez linie lotnicze.

British Airlines ogłosiły, że rozwiązano już problem wywołany incydentem i działalność linii została w pełnym zakresie przywrócona. Klienci mogą dokonywać rezerwacji, odprawy również przebiegają bez przeszkód. O zdarzeniu poinformowano właściwe organy – aktualnie trwa dochodzenie

„British Airways współpracują przy dochodzeniu z policją i specjalistami od bezpieczeństwa cybernetycznego. Kradzież danych została zgłoszona Komisarzowi ds. Informacji” – poinformowały linie lotnicze.

Według rzecznika prasowego, British Airways wykryły naruszenie danych po tym, jak „strona trzecia poinformowała nas o zauważeniu jakiejś nietypowej aktywności.  Natychmiast przystąpiliśmy do rozwiązywania problemu, podejmując śledztwo w trybie pilnym”.

Centrum Systemów Komputerowych w ramach kompleksowej obsługi IT świadczy profesjonalne usługi w zakresie bezpieczeństwa, monitoringu, poprawnej pracy infrastruktury, prowadzi również nadzór nad urządzeniami, które są objęte wsparciem przez naszych inżynierów. W ramach stałej obsługi informatycznej na bieżąco są wykonywane odpowiednie zabezpieczenia. Jeżeli szukasz pomocy w temacie zabezpieczeń swoich urządzeń oraz swojej sieci, skontaktuj się z nami.

Źródło: http://www.bitdefender.pl
              http://www.marken66.ssd-linuxpl.com/Portal/

 

Masz pytania? Napisz do nas!

Wyślij wiadomość