Antywirus remedium na malvertising
Antywirus remedium na malvertising
Malvertising, skrót od złośliwej reklamy, opisuje wykorzystanie cyfrowych reklam online do rozprzestrzeniania złośliwego oprogramowania. Atakujący znajdują sposób na włamanie się do cyfrowej sieci reklamowej, z których codziennie korzystają miliony ludzi na całym świecie.

Atakujący włamują się do sieci reklamowej i skażają reklamy złośliwym kodem, gdy mają zostać wyświetlone. Mogą wstrzykiwać złośliwe oprogramowanie kradnące dane, trojany bankowe, oprogramowanie szpiegujące, oprogramowanie ransomware.
Wszystko, co użytkownik musi zrobić, to kliknąć reklamę, aby się zarazić – JEŚLI na jego komputerze nie ma żadnych mechanizmów antywirusowych.
Innym razem osoby atakujące przekierowują użytkownika do sfałszowanej witryny w celu przeprowadzenia ataku socjotechnicznego. Tj. wyłudzenia danych osobowych, haseł, danych karty kredytowej itp.
Mniej powszechne wektory ataków to drive-by-download. Czyli wymuszone przekierowania lub majstrowanie przy JavaScript i Flash w celu udostępnienia złośliwej zawartości bez faktycznej interakcji użytkownika.
Infekcje dostarczane przez złośliwe reklamy w milczeniu przechodzą przez reklamy cyfrowe, które codziennie widzimy na różnych stronach internetowych. Oznacza to, że bardzo łatwo jest się zarazić, jeśli nie mamy odpowiednich zabezpieczeń na naszych komputerach lub telefonach.
Blokowanie reklam znacznie zmniejsza szanse, że reklamy pobiorą złośliwe oprogramowanie na Twoje urządzenie. Ale wiele osób woli nie zawracać sobie głowy instalacją jednego – lub po prostu uważa reklamy za odpowiednie.
Dlatego korzystanie z programu antywirusowego pozostaje jedyną prawdziwą obroną przed tym nieuchwytnym i bardzo niebezpiecznym zagrożeniem. Jeśli zdarzy się, że trafisz na cyberzagrożenie ze skażonej reklamy – lub z dowolnego innego miejsca – Twoje rozwiązanie bezpieczeństwa zadziała.
Źródło: www.bitdefender.pl
W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu.