Aktualności

Kryzys kontenerowy w Azji. Będzie 20 procent drożej.

Newsy

Kryzys kontenerowy w Azji. Będzie 20 procent drożej.

Kryzys kontenerowy w Azji. Będzie 20 procent drożej. Korek w chińskim porcie przeładunkowym okazał się gorszy niż blokada Kanału Sueskiego. Spotęguje to kryzys dostępności sprzętu.

Kryzys kontenerowy w Azji. Będzie 20 procent drożej.

Łańcuch dostaw w Azji trzeszczy pod naporem nowej fali pandemii, a chaos może pogłębić kryzys kontenerowy. Otóż korek kontenerowców w porcie w Yantian na południu Chin, spowodowany przez Covid-19 wśród robotników, to większy problem, niż blokada Kanału Sueskiego w marcu br. (wówczas stanęło około 200 statków).

Port w Yantian objęto lockdownem 21 maja br. na ponad miesiąc. Od tego czasu jego wydajność spadła do niecałych 40 proc. (100 proc. to ok. 40 tys. kontenerów na dobę). Co gorsza efekt domina spowodował opóźnienia w pobliskich trzech mniejszych portach.

Może brakować kontenerów, a to oznacza, że koszty transportu znowu pójdą w górę.

Lockdown w Yantian zdjęto na początku lipca i obecnie wydajność portu jest już bliska tej sprzed blokady, ale skutki opóźnień są odczuwalne. 30 proc. firm liczy się z ciągłym niedostatkiem kontenerów, a 57 proc. z podwyżką kosztów frachtu.

Nowe uderzenie w transport z Azji może dodatkowo pogłębić problemy z dostępnością elektroniki i wyśrubować ceny. Z pewnością zobaczymy wzrost cen do 20 proc, ale także kryzys podaży zakłóci dostawy na okres świąteczny.

Źródło: www.crn.pl

W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu.