[ALERT] Przestępcy podszywają się pod marki IT
[ALERT] Przestępcy podszywają się pod marki IT
Przestępcy podszywają się pod marki IT, aby kraść dane. Zazwyczaj udają Microsoft, Amazona albo Google’a.

Microsoft jest ostatnio najczęściej wykorzystywaną marką w atakach phishingowych. Aż w 1/3 wszystkich ataków cyberprzestępcy podszywali się pod giganta z Redmond.
Markę firmy wykorzystano w 33 proc. stwierdzonych prób phishingu. To ponad dwukrotny wzrost w porównaniu do II kw. 2023 r., (14 proc., pierwszy był Walmart – 39 proc.).
Cyberprzestępcy najchętniej podszywają się pod firmy IT. W Top 10 są też podmioty finansowe i kurierskie.
10 najczęściej wykorzystywanych marek w atakach phishingowych w IV kwartale 2023 r.
- Microsoft (33%)
- Amazon (9%)
- Google (8%)
- Apple (4%)
- Wells Fargo (3%)
- LinkedIn (3%)
- Home Depot (3%)
- Facebook (3%)
- Netflix (2%)
- DHL (2%)
AI ułatwia przestępcom czarną robotę
Co ciekawe, obecnie nawet cyberprzestępcy z ograniczoną wiedzą informatyczną mogą naśladować wiadomości i witryny popularnych marek, aby oszukiwać klientów i przeprowadzać ataki socjotechniczne.
Źródło: www.crn.pl
W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu.