Aktualności

5 problemów, które martwią dyrektorów IT

Newsy

5 problemów, które martwią dyrektorów IT

74 proc. CIO deklaruje, że zamierza zwiększyć wydatki na IT w 2022 r. Mają jednak sporo do nadrobienia w kilku obszarach.

Wygląda na to, że trend zwiększania wydatków na IT utrzyma się w 2022 r. Większość ankietowanych dyrektorów IT (74 proc.) planuje podnieść swoje wydatki w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Natomiast prawie połowa (43 proc.) deklaruje, że wzrost wyniesie ponad 10 proc. Tylko 11 proc. zamierza ograniczyć budżety.

Przedsiębiorcy ufają działom IT

Ocena CIO jest o tyle istotna, że 88 proc. z nich jest zaangażowana w strategiczne decyzje biznesowe swoich firm. Ten wzrost pokazuje zaufanie do pracy CIO i działów IT, przez co firmy stawiają do dyspozycji większe budżety na IT.

Dyrektorzy: jesteśmy zwinni

Wynik 50 oznaczałby, że CIO postrzegają siebie na równi z konkurencją. Natomiast niższy niż 50 oznacza pozostawanie w tyle za konkurencją.

Więcej chmury to większa sprawność

Dyrektorzy ITz całej Azji, Europy, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych jako najbardziej zwinnych ocenili siebie w obszarach, którym poświęcają najwięcej uwagi. Obszary te to transformacja cyfrowa (63/100) i partnerstwo w ramach ekosystemu (64/100).

CIO w firmach zatrudniających mniej niż 10 tys. pracowników oraz tych, w których wskaźnik adaptacji chmury przekracza 50 proc., uważali się za najbardziej sprawnych (67/100). Organizacje, gdzie poziom adopcji chmury jest niższy niż 50 proc., oceniły swoją zwinność na 56/100.

Luki mimo optymizmu

Chociaż raport wykazuje optymizm wśród dyrektorów IT, to zwracają oni uwagę na szereg „luk” – różnicę między tym, w jakim miejscu są dzisiaj, a tym, gdzie chcieliby być za dwa lata.

5 obszarów, gdzie rzeczywistość mocno odstaje od zamierzeń

Aktualny stan jest najbardziej odległy od ambicji CIO w obszarze „tech for good”. Jest on definiowany jako coś więcej niż tylko cyfrowa transformacja. Według badania chodzi o takie aspekty wykorzystania technologii jak: dbanie o pracowników, ochrona danych klientów, zrównoważone korzystanie z zasobów.

Druga pod względem wielkości luka dotyczy koncentracji na kliencie (customer centricity).

Zdaniem dyrektorów jest też sporo do nadrobienia w kwestii ekosystemu i relacji partnerskich.

Konieczna współpraca z partnerami

CIO postrzegają silne partnerstwo z dostawcami jako sposób, który pomoże im wypełnić te luki, co pokazuje według raportu, że skorzystanie z zewnętrznej wiedzy staje się coraz ważniejsze.

Źródło: www.crn.pl

W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu.