facebook adres e-mail telefon

ALERT Spam na Gmailu wygląda, jakbyś wysyłał e-maile sam do siebie

Dziwny spam na Gmailu wygląda, jakbyś wysyłał e-maile sam do siebie

 

Skrzynka pocztowa Google'a słynie ze świetnego filtrowania szkodliwych wiadomości, ale nie ma zabezpieczeń nie do złamania. Na forach pojawiły się zgłoszenia o rozprzestrzeniającym się spamie, który nie dał się złapać filtrom Gmaila.

Odkryte wiadomości kamuflują się w bardzo sprytny sposób. Są w stanie tak zmodyfikować nagłówki wiadomości, by wyglądało, że konto e-mail wysyła ten spam samo do siebie. Nadawcą w widoku listy maili jest jest „Me”, a w kliencie mobilnym pokaże się awatar właściciela skrzynki.

a

Otwarcie wiadomości pokazuje już inne dane. Adres właściciela skrzynki nie znajduje się w polu nadawcy, ale jest jednym z kilku lub kilkunastu adresów odbiorców. Użytkownik Josephine1010 znalazł taką wiadomość 22 kwietnia. Zrzut pochodzi z forum pomocy Gmaila i nie jest jedynym zgłoszeniem tego typu.

Wiadomości mają zwykle jedną wspólną cechę – są wysyłane za pośrednictwem serwerów telus.com. Potwierdzają to wpisy innych użytkowników.

Najbardziej martwi to, że te wiadomości pojawiają się także w folderze z wysłanymi, zwykle w większej liczbie. Wiele osób przestraszyło się, że atakujący mają dostęp do ich kont Google i wykorzystują je do rozsyłania spamu. To jednak nie ma miejsca. Użytkownicy, którzy zmienili hasła, wciąż otrzymują te szkodliwe wiadomości. W historii logowań nie ma też podejrzanych prób. Prawdopodobnie atakujący podszywają się pod prawdziwych nadawców, by skuteczniej przekonywać ofiary do klikania w odnośniki prowadzące do szkodliwych stron.

Google przyznało, że kampania spamowa może zawierać podrobione nagłówki, dzięki którym wiadomości wyglądają, jakby zostały wysłane „do siebie”. Sprawa dotyczy niewielkiej liczby użytkowników Gmaila i nie ma powodu wierzyć, że dane logowania do ich konta wpadły w niepowołane ręce. Z powodu tych nagłówków przy sortowaniu wiadomości trafiają też do folderu z wysłanymi.

Podjęte już zostały odpowiednie działania, mające na celu lepszą ochronę użytkowników. Wiadomości z opisanymi wyżej cechami zostały poddane ponownej klasyfikacji i będą oznaczane jako spam. Użytkownicy mogą oczywiście pomóc i oznaczać te wiadomości jako spam ręcznie – to pomoże filtrom „nauczyć się” odpowiednio je traktować.

Centrum Systemów Komputerowych zaleca swoim klientom w każdym przypadku pojawienia się czegoś niepokojącego o pilny kontakt z działem technicznym.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy otwieraniu załączników pochodzących z niesprawdzonego maila bądź mogących budzić obawy.

Jeśli nie jesteś klientem CSK skontaktuj się z nami, a otrzymasz niezbędną pomoc.
Upewnij się, że system antywirusowy i jego moduły są aktywne. Funkcje te powinny być domyślnie włączone.
Zadbaj o wykonywanie kopii zapasowej danych, w przypadku zaszyfrowania danych będzie można je odzyskać.

Źródlo: dobreprogramy.pl

Masz pytania? Napisz do nas!

Wyślij wiadomość