Aktualności

Jak unikać oszustw podczas zakupów w Internecie?

Newsy

Jak unikać oszustw podczas zakupów w Internecie?

Zakupy online to wygodny sposób na znalezienie świetnych okazji, ale wiążą się również ze znacznym ryzykiem.

Cyberprzestępcy tworzą fałszywe strony internetowe, które wyglądają jak prawdziwi sprzedawcy lub podszywają się pod uznanych sprzedawców detalicznych. Najczęściej podszywają się pod takich sprzedawców jak Amazon, aby oszukać kupujących i ukraść dane osobowe lub pieniądze.

Internetowi oszuści reklamują swoje fałszywe sklepy za pośrednictwem mediów społecznościowych lub innych autentycznych witryn. Mogą nawet pojawiać się w wynikach wyszukiwania, co utrudnia stwierdzenie, że są niebezpieczne. Te sklepy mogą sprzedawać popularne ubrania, obuwie lub elektronikę w kuszących cenach. Jeśli złożysz zamówienie, w najlepszym przypadku otrzymasz podróbkę. Innym razem nie otrzymasz nic.

Ofiary oszustw związanych z zakupami online powinny działać szybko. Skontaktować się z wystawcą swojej karty kredytowej, zamrozić swój kredyt, zmienić zagrożone hasła, zgłosić incydent do internetowego sklepu i powiadomić Policję.

Czy wiedziałeś?

  • W 2023 r. FTC otrzymała 369 469 zgłoszeń oszustw związanych z zakupami online, co spowodowało łączną stratę w wysokości 392 mln USD, przy średniej stracie wynoszącej 125 USD na ofiarę. To sprawia, że oszustwa związane z zakupami online są drugą najpowszechniejszą kategorią oszustw.
  • W 2022 roku straty spowodowane oszustwami płatniczymi w handlu elektronicznym wyniosły 41 miliardów dolarów.
  • Recenzje produktów są ważnym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe w e-commerce. Według PwC, 29% kupujących z pokolenia Z w USA korzysta z recenzji przy wyborze produktu. Pozytywne recenzje zwiększają pewność siebie i szansę na zakup.

Źródło: www.bitdefender.pl

W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu.