Aktualności

Hakerzy udają kurierów

Newsy

Hakerzy udają kurierów

Microsoft został zdetronizowany na liście marek, pod które najchętniej podszywają się cyberprzestępcy.

DHL, Microsoft, Whatsapp okazuje się, że te marki najczęściej imitują hakerzy w atakach phishingowych.

Marka niemieckiej firmy kurierskiej „odebrała” pozycję lidera Microsoftowi. Co ciekawe, zdaniem ekspertów w IV kw. 2021 r. 23 proc. wszystkich kampanii phishingowych wykorzystujących wizerunek popularnych brandów podszywało się pod DHL. W top 10 jako reprezentant firmy kurierskiej zmieścił się też FedEx (3 proc.).

Możliwe, że hakerzy podszywali się ostatnio pod firmy kurierskie częściej ze względu na rosnącą popularność zakupów internetowych. W końcu roku prawie każdy oczekuje na jakąś przesyłkę albo ją nadaje. Nic dziwnego, że fałszywki ze złośliwymi linkami czy załącznikami, udające DHL czy FedEx, mogły łatwiej uśpić czujność ofiar.

Co ważne, raport za IV kwartał potwierdza również trend, który pojawił się w III kwartale. Wskazuje on, że media społecznościowe są coraz częściej wykorzystywane w kampaniach phishingowych. Co prawda Facebook wypadł z pierwszej dziesiątki rankingu, jednak cyberprzestępcy obecnie chętniej podszywają się pod WhatsApp, który przesunął się z 6 na 3 pozycję, oraz LinkedIn (z 8 na 5 miejsce).

Top 10 najczęściej wykorzystywanych marek w atakach phishingowych w IV kw. 2021 r.:

1.      DHL (23%)

2.      Microsoft (20%)

3.      WhatsApp (11%)

4.      Google (10%)

5.      LinkedIn (8%)

6.      Amazon (4%)

7.      FedEx (3%)

8.      Roblox (3%)

9.      Paypal (2%)

10.    Apple (2%)

Grupy przestępcze wykorzystują trendy konsumenckie, naśladując popularne marki.

Źródło: www.crn.pl

W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu.