Duża luka w realizacji AI
Duża luka w realizacji AI
Duża luka w realizacji AI. Firmy wdrażają sztuczną inteligencję szybciej, niż pracownicy są w stanie podnieść swoje kwalifikacje. Nawet 100 proc. z nich będzie potrzebowało nowych umiejętności.

W przemyśle następuje szybkie przejście od eksperymentów ze sztuczną inteligencją w zakresie produktywności do operacyjnej AI w kluczowych procesach biznesowych. Wdrożenie AI w przemyśle prawie się podwoi, z 32 proc. do 59 proc. w ciągu 12 miesięcy.
Większość szefów nie rozumie AI
Chociaż organizacje coraz częściej wdrażają sztuczną inteligencję, nie są one dobrze przygotowane na jej pełną implementację. Doprowadziło do powstania zjawiska, które IFS nazwał „luką w realizacji AI”. Luka ta powstała, ponieważ firmy wdrażają sztuczną inteligencję szybciej, niż ich pracownicy są w stanie podnieść swoje kwalifikacje. W ciągu najbliższych 12 miesięcy liczba firm, które wciąż są na wczesnym etapie eksperymentów z AI, spadnie z 24 proc. do zaledwie 7 proc.
Jednak aż 52 proc. kadry kierowniczej wyższego szczebla twierdzi, że ich zespoły zarządzające nie do końca rozumieją AI. Eksperci radzą szkolenia i podnoszenie kwalifikacji, aby zasypać tę lukę. Aż 99 proc. pracowników będzie wymagało gruntownego przekwalifikowania, aby wykorzystać pozytywny wpływ, jaki powoduje wdrożenie AI w przemyśle.
Ponad połowa liderów biznesowych uważa, że nawet 60 proc. ich pracowników będzie potrzebowało nowych umiejętności. Jedna trzecia twierdzi, że odsetek ten może sięgać nawet 100 proc
Niskie zaufanie liderów do sztucznej inteligencji
Aż 88 proc. organizacji zapewnia, że już odnotowuje wzrost rentowności dzięki AI. Jednak tylko 29 proc. liderów firm przemysłowych ufa sztucznej inteligencji, gdy autonomicznie podejmuje ona strategiczne decyzje. Natomiast 68 proc. uważa, że człowiek nadal musi potwierdzać lub zatwierdzać wyniki generowane przez AI.
53 proc. nie ma strategii
Pomimo że, AI już teraz przynosi wysokie zyski, większość organizacji wciąż nie jest przygotowana na skalowanie jej wpływu. Ponad połowa liderów biznesu (53 proc.) przyznaje, że ich firma nie ma jasnej strategii w zakresie sztucznej inteligencji. Tym niemniej aż 70 proc. szefów deklaruje wyższy niż oczekiwano zwrot z inwestycji. Natomiast 88 proc. zapewnia, że AI poprawiła ich rentowność.
Jak firmy wykorzystują AI
Ponad połowa firm (54 proc.) korzysta z automatyzacji AI, a 45 proc. wdraża predykcyjną AI. Już 35 proc. eksperymentuje z agentową AI, zdolną do autonomicznego podejmowania decyzji w ramach przepływów pracy.
Źródło: www.crn.pl
W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu.
