Aktualności

Cyberprzestępcy podają się za kurierów i Microsoft

Newsy

Cyberprzestępcy podają się za kurierów i Microsoft

Cyberprzestępcy coraz częściej podszywają się pod znane Firmy.

DHL jest najczęściej wykorzystywaną marką w hakerskich atakach phishingowych. Logo niemieckiej firmy logistycznej użyto w 22 proc. ataków typu brand phishing w III kw. br. Innymi często nadużywanymi przez przestępców markami są Microsoft (16 proc.) i LinkedIn (11 proc.).

Do czołowej „10” zawitał Instagram. Pod tę markę przestępcy podszyli się w kampanii phishingowej „blue badge”, odkrytej we wrześniu br.

Nie traćcie czujności w związku z LinkedIn

Ataki na firmy kurierskie i spedycyjne można tłumaczyć zbliżającymi się świętami. Mimo dużego spadku dotyczącego LinkedIn eksperci ostrzegają, by nie tracić czujności. Zalecają aby nadal zwracać uwagę na wszelkie e-maile lub komunikaty, które rzekomo pochodzą z tego serwisu.

Jak działają przestępcy

Przestępcy próbują podszywać się pod oficjalną witrynę internetową firmy. Używają nazwy domeny lub adresu URL i projektu strony www podobnego do oryginalnej. Link do fałszywej strony otrzymują za pośrednictwem e-mail lub SMS. Użytkownik może także zostać przekierowany na fałszywą stronę podczas przeglądania sieci lub przez złośliwą aplikację mobilną.

Fałszywa strona internetowa zazwyczaj zawiera formularz przeznaczony do kradzieży danych uwierzytelniających ofiar (płatności, danych osobowych. Dlatego zalecamy wzmożoną ostrożność podczas dzielenia się danymi w sieci.

Źródło: www.crn.pl

W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu.