[ALERT] Oszustwo na „pracownika banku”
[ALERT] Oszustwo na „pracownika banku”
Oszustwo na „pracownika banku” wiecznie żywe. Choć przybiera różne formy, to zamierzony przez oszustów efekt jest ciągle ten sam. Przejęcie pieniędzy ofiary.

Przestępcy dzwonią do swoich ofiar, podszywając się pod konsultantów banku. Następnie próbują nakłonić swoją ofiarę do zainstalowania fałszywych aplikacji bankowych lub oprogramowania dającego przestępcom zdalny dostęp do urządzenia ofiary. Co bardziej wyrachowani, podczas rozmowy próbują nakłonić do przelania oszczędności wprost na konto złodzieja.
Oszuści dzwoniąc, najczęściej informują ofiarę, że doszło do próby włamania na jej konto.
Oczywiście trzeba działać szybko. A zatroskany „konsultant” pomoże wszystko szybko załatwić, wystarczy wykonywać jego polecenia.
Oczywiście w działaniu „konsultanta” nie ma mowy o trosce. Jeśli uda mu się przekonać nas do wyżej wymienionych działań w jednej chwili uzyska dostęp do konta i środków na nim zgromadzonych. Może nawet wziąć kredyt.
w przypadku odebrania tego typu telefonu należy przede wszystkim zachować zimną krew. Choć cała rozmowa może mieć dość dynamiczny i dramatyczny przebieg. Najlepszym rozwiązaniem, będzie telefon na prawdziwą infolinie banku, i weryfikacja czy taka sytuacja faktycznie miała miejsce.
w razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu.