Microsoft wykorzystany przez hakerów. Hakerzy lubią podszywać się pod znane marki, aby dobrać się do danych ofiar.
Microsoft, DHL, Google, PayPal i Netflix – to najczęściej wykorzystywane marki, pod które podszywają się hakerzy, aby zablokować albo przejąć dane osób czy firm. Prym wiedzie Microsoft – w III kw. 2020 r. blisko jedna piąta tego typu ataków wykorzystywała wizerunek firmy z Redmond – według Check Point Research.
Zdaniem ekspertów Microsoft wybrano ze względu na masową pracę zdalną w czasie pandemii. Jeszcze w II kw. br. koncern cieszył się dużo mniejszym zainteresowaniem hakerów (7 proc. prób phishingu).
Pracownicy zdalni są obecnie centralnym punktem dla hakerów. Wyczuwając wielką szansę, podszywają się pod najbardziej znaną markę w pracy: Microsoft. Można się spodziewać, że udawanie Microsoftu będzie kontynuowane wraz z przełomem nowego roku.
Najczęściej wykorzystywane marki w próbach phishingowych:
- Microsoft (19% wszystkich ataków z wykorzystaniem znanych marek)
- DHL (9%)
- Google (9%)
- PayPal (6%)
- Netflix (6%)
- Facebook (5%)
- Apple (5%)
- Whatsapp (5%)
- Amazon (4%)
- Instagram (4%)
Co ciekawe, po raz pierwszy w 2020 r. w Top 10 znalazł się DHL, który od razu zajął drugie miejsce, z wynikiem 9 proc.
Najczęstszą formą ataku były wiadomości e-mail (44 proc. wszystkich prób phishingu). Niewiele mniej (43 proc.) przeprowadzono za pomocą stron internetowych. W obu przypadkach najczęściej podszywano się pod markę Microsoftu. Pozostałe próby wyłudzenia informacji następowały z pomocą ataków na urządzenia mobilne. W tym ostatnim przypadku hakerzy wykorzystywali zazwyczaj brand Whatsapp.
Źródło: www.crn.pl
W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu.