64 proc. Polaków boi się o swoje dane, ale chętnie je udostępnia
64 proc. Polaków boi się o swoje dane, ale chętnie je udostępnia
64 proc. Polaków boi się o swoje dane, ale chętnie je udostępnia. Większość jest gotowa przekazać swoje dane firmom w zamian za korzyści.
Podejście Polaków do ochrony ich danych w sieci obfituje w paradoksy. Otóż znacznie wzrosła obawa o ich kradzież w wyniku korzystania z cyfrowych produktów i usług. Wyraziło ją 64 proc. pytanych wobec 49 proc. w ub.r. Poziom niepokoju w naszym kraju należy do najwyższych w Europie – wyprzedzają nas jedynie Włochy (70 proc.). Średnia dla świata to 61 proc. (w 2023 r. było 55 proc.).
Widać znaczący wzrost zaniepokojenia możliwością ściągnięcia wirusa – do 58 proc. z 43 proc. w ub.r. i niechcianych połączeń telefonicznych lub SMS-ów – do 47 proc. z 36 proc.
Mimo to aż 62 proc. Polaków (wzrost o 8 pkt proc. r/r) jest gotowa udostępnić swoje dane osobowe – również te umożliwiające identyfikację – w zamian za spersonalizowane oferty i promocje od marek. To wynik aż 34 pkt. proc. wyższy od globalnej średniej (28 proc.).
Polacy znacznie bardziej niż konsumenci z innych krajów obawiają się, że firma której udostępnili dane, zostanie zaatakowana przez hakerów (53 proc.). Nie dziwi więc deklaracja 67 proc. pytanych o zwracaniu większej uwagi na to, którym markom przekazują swoje wrażliwe informacje.
Polska przewyższa również większość europejskich krajów co do obaw o nieuprawnioną eksplorację danych (47 proc.).
Źródło: www.crn.pl
W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu.