facebook adres e-mail telefon

Apple najczęściej wykorzystywane przez cyberprzestępców. | csk.com.pl

Apple najczęściej wykorzystywane przez cyberprzestępców. Hakerzy w atakach phishingowych jadą na popularności marek technologicznych w związku z  tym wykorzystują zwłaszcza dużą rozpoznawalność Apple’a.

Apple najczęściej wykorzystywane przez cyberprzestępców.

Apple stał się marką najczęściej wykorzystywaną przez cyberprzestępców - wynika z analiz Check Pointa za I kw. br. Oznacza to, że aż 10 proc. wszystkich wykrytych prób phishingu związanych było z tym brandem. Drugie miejsce z 9 proc. udziałem zajął Netflix. Jego pozycja prawdopodobnie częściowo wiąże się ze wzrostem liczby osób korzystających lub zainteresowanych jego usługami w czasie pandemii. Trzecie miejsce (6 proc.) należało do Yahoo, który równocześnie był najczęściej wykorzystywaną marką w kampaniach e-mail.

Phishing to podstawowa broń w arsenale cyberprzestępców, która jest stosowana w celu nakłonienia ofiar do ujawniania swoich poufnych danych. Już zeszłoroczny raport Verizon pokazał, że co trzeci atak (32 proc.) był wynikiem phishingu. Oznacza to, że był on obecny w 78 proc. incydentów związanych ze szpiegowaniem oraz podczas instalacji i korzystania z backdoorów do sieci. Bezsprzecznie w najbliższych miesiącach phising będzie stanowił rosnące zagrożenie - w ocenie ekspertów.

Marki najczęściej wykorzystywane w phishingu w I kw. 2020 r.

1. Apple (związana z 10% wszystkich prób wyłudzeń na świecie)
2. Netflix (9%)
3. Yahoo (6%)
4. WhatsApp (6%)
5. PayPal (5%)
6. Chase (5%)
7. Facebook (3%)
8. Microsoft (3%)
9. eBay (3%)
10. Amazon (1%)

Czołowe wektory ataku

W tym roku najbardziej widocznym wektorem ataku jest wciąż phishing webowy (59 proc.), natomiast na drugim miejscu uplasował się mobilny phishing (w 2019 r. był trzeci). Z pewnością wynika to z faktu, że podczas pandemii ludzie spędzają więcej czasu przy telefonach komórkowych, co próbują sprawnie wykorzystać cyberprzestępcy.

Email (18 proc. wszystkich ataków phishingowych w I kw. 2020 r.)

1. Yahoo
2. Microsoft
3. Outlook
4. Amazon

Web (59 proc. wszystkich ataków phishingowych w I kw. 2020 r.)

1. Apple
2. Netflix
3. PayPal
4. eBay

Mobile (23 proc. wszystkich ataków phishingowych w I kw. 2020 r.)

1. Netflix
2. Apple
3. WhatsApp
4. Chase

Źródło: crn.pl

Wielokrotnie mieliśmy okazję informowac o popularności ataków phishingowych i zagrożeniach, które się z nimi wiążą - zapraszamy do lektury.

W razoe dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu.

Wróć